Viitorul meniurilor într-o lume post COVID-19

Tuesday, 23 February, 2021

După săptămâni de navigare prin provocările provocate de pandemie, industria ospitalității a început să-și deschidă din nou porțile și să-i întâmpine pe consumatori cu un sentiment de optimism și entuziasm.
nespro323356_headerimage-960x400

Nu a fost niciodată un moment mai important pentru ca meniurile să fie actualizate, iar mutle afaceri din HoReCa își vor re-examina felurile de mâncare, urmărind să înțeleagă cum să re-proiecteze opțiunile meniului și să simplifice operațiunile. Acest articol are scopul de a evidenția lucrurile la care se așteaptă probabil consumatorii de la redeschiderea afacerilor și cum aceștia pot să răspundă noilor realități, rămânând în același timp profitabili.

Noi tendințe pe partea de restaurante: primele 4 schimbări

Deși suntem încă într-o fază incipientă, cercetările recente încep să facă lumină asupra schimbărilor cheie așteptate de consumatorii de cafenele și restaurante și despre posibilele tendințe ale meniului care vor afecta modul în care afacerile își abordează operațiunile.

1. Clienții sunt dornici să revină în locațiile preferate

Pe măsură ce ușile se redeschid, după ce au petrecut săptămâni acasă, consumatorii vor fi încântați să încerce din nou felurile lor preferate.

2. Calitatea este cheia

Este puțin probabil ca multe companii să poată furniza lista completă a opțiunilor oferite înainte de pandemie. Modificările datorate restricțiilor operaționale și noilor reglementări de siguranță și igienă înseamnă că este momentul să ne concentrăm pe calitate.

Calitatea preparatelor și experiența generală sunt legate de valoarea percepută și, deși consumatorii se așteaptă la unele modificări din cauza evenimentelor recente, este puțin probabil să fie dispuși să facă compromisuri cu privire la calitatea alimentelor.

3. Consumatorul așteaptă un raport calitate-preț bun, dar nu neapărat mai mult pentru mai puțin

Având în vedere că mulți consumatori au fost blocați pe timpul pandemiei, este probabil să existe o conștientizare sporită a raportului calitate-preț, dar acest lucru nu trebuie să însemne prețuri mici sau dimensiuni mari ale porțiilor. Deși mulți se așteaptă la o tendință în care consumatorii vor dori mai mult pentru mai puțin atunci când se întorc, acest lucru nu este neapărat valid.

4. Meniuri simplificate pentru cafenele și restaurante

Reducerea numărului de feluri de mâncare și concentrarea asupra celor mai populare opțiuni va ajuta la timpul de pregătire și la reducerea risipei alimentare, precum și la calitatea generală a felurilor de mâncare servite.

Pentru multe companii, 20% din meniu este responsabil pentru 80% din profit, astfel încât, deși simplificarea meniului poate părea descurajantă, este puțin probabil să fie primită negativ de către consumatori. Cu venituri disponibile sub presiune, mulți consumatori nu vor face achiziții mari, așa că micile luxuri precum mesele în oraș vor deveni și mai importante, iar calitatea alimentelor va face diferența.

Cum să adaptezi meniul la noua realitate?

Analiza datelor va fi esențială pentru a înțelege care feluri de mâncare funcționează bine după redeschidere, iar pozițiile din meniu care s-au vândut bine înainte de începerea pandemiei, ar putea să nu vadă neapărat aceleași rezultate acum.

Revizuirea regulată a punctelor de mai jos vă va ajuta atunci când decideți care feluri de mâncare să le păstrați și eventualele noi adăugări.

Feedback de la consumatori

Discutați cu consumatorii și întrebați ce le-a plăcut sau nu, distribuiți formulare de feedback sau folosiți sondaje online pentru a strânge păreri.

Risipa alimentară

Analizați ce a mai rămas în farfurie, ce a mai rămas în bucătărie și examinați motivele pentru care acest lucru se întâmplă.

Vînzările și marja de profit

Analizează ce feluri de mâncare se vând acum și cum se comportă în funcție de marja de profit, cu orice schimbări noi în lanțul de aprovizionare.

Preparate de top și motivele popularității lor

Preparatele populare sunt rar modificate, dar este probabil să existe legături comune între felul de mâncare, și determinarea noilor opțiuni de preparate.

Numărul de ingrediente utilizate pentru un fel de mâncare

Există multe SKU-uri utilizate doar pentru un singur preparat? Utilizarea comună a ingredientelor ajută la reducerea deșeurilor, precum și la obținerea unui preț mai bun de achiziție.

Complexitatea operațională și feluri de mâncare cu niveluri ridicate preparare

Acestea vor avea un impact asupra vitezei de servire și a calității generale a preparatului.

Tendințele în materie de meniuri

Având în vedere că mulți consumatori au ales opțiuni alimentare sigure în pandemie, ar putea fi mai receptivi acum la noile tendințe alimentare și la mâncărurile mai etravagante.

Deși meniurile pot fi simplificate, este totuși un moment excelent pentru a introduce câteva opțiuni noi. Mâncărurile, sosurile sau acompaniamentele în ediție limitată vor oferi consumatorilor motive suplimentare pentru a le încerca. Iar după luni de gătit acasă, orice opțiuni greu de preparat în condiții casnice vor fi bine primite.

După câteva săptămâni de redeschidere, va fi mai ușor să înțelegeți care feluri de mâncare funcționează bine, precum și dacă sunt pretabile pentru livrare, in caz de noi restricții. Adăugarea de noi opțiuni în meniu va oferi consumatorilor un motiv în plus pentru a vizita mai des locația ta.