5 recomandări pentru deschiderea unui local de succes în România

Monday, 12 July, 2021

Dacă vrei să deschizi un local care să reziste pe piață și să atragă clienți ai nevoie de mai multe ingrediente, însă, rețeta nu este una standard. Este foarte importantă zona, dar, și atmosfera, mobilierul, utilitățile, meniul, angajații sau chiar aparatele de cafea profesionale care să asigure băutura delicioasă după care tânjesc clienții cunoscători. Localurile de succes fac să pară foarte simplu serviciul alimentar, însă, pentru a oferi o experiență extraordinară fiecărui om, este nevoie de o foarte mare atenție la detalii. Iată câteva recomandări esențiale:

 

1. Construiește localul în jurul unui concept

Nu este de ajuns să ai o idee grozavă de business, ci, trebuie să creezi un spațiu memorabil în jurul unui concept clar și consecvent, declinat în toate elementele sale- meniu, amenajare, prezentarea personalului, marketing, etc. O dată ce va fi recunoscut conceptul, vei putea să atragi profilul preferat al clienților, să cucerești și să atragi oamenii prin tipicitatea localului.

 

2. Acordă atenție zonei

Desigur, printre lucrurile care îți garantează reușita este să deschizi un restaurant, o cafenea sau un pub într-o zonă comercială, aglomerată. În acest fel, localul va reuși să devină popular foarte rapid, să le fie la îndemână celor care aleg să meargă la mallurile sau magazinele din apropiere. Există, însă, și contraexemplu. Restaurantul Rosenstein din Budapesta, deși se află într-o zonă mai puțin populară a primit de multe ori distincția de cel mai bun local și este foarte căutat.

 

3. Creează o identitate puternică a meniului

Mâncarea poate aduce un restaurant foarte ușor pe lista localurilor de succes. Preparatele culinare conferă identitate și contribuie la fidelizarea clienților. În acest sens, poți lua în considerare unicitatea meniurilor, folosirea produselor locale, reinventarea rețetelor vechi. De exemplu, noul Garden Gourmet Sensational Burger poate fi o alegere perfectă pentru diversitatea sortimentelor vegane disponibile în meniu.

La fel de importantă este și băutura, iar, aici, ne referim nu doar la vinuri, cocktailuri sau băuturi tari, ci și la sortimentele de cafea cultivate responsabil. Fiecare sortiment în parte trebuie să fie de calitate și să pună în valoare întregul meniul, dar și localul, așa că e important să fie alese cu grijă.

 

4. Oferă o ambianță plăcută

Vorbim de o afacere în domeniul ospitalității, nume care nu este dat degeaba. Pe lângă un meniu de excepție, clienții apreciază ambianța și lumina. Mobilierul trebuie să fie curat și confortabil, lumina discretă, pentru a da senzația de intimitate, florile sau decorațiunile atent aranjate pe centrul mesei ori în alte părți ale localului, iar tacâmurile și vesela trebuie să fie impecabile. Totuși, e important ca aceste aspecte să pară cât mai naturale, ca să fie atractive. 

 

5. Mizează pe calitate mai presus de orice

Fie că vorbim despre hoteluri, fie că ne referim la diferite tipuri de localuri, cele mai multe plângeri ale clienților sunt legate de comportamentul angajaților. Așadar, dincolo de rapiditate și promptitudine, este nevoie să dăm dovadă de respect, discreție și o servire impecabilă. Trebuie să ascultăm, să oferim sugestii, atunci când este cazul și, uneori, să anticipăm nevoile clienților noștri.

 

Concluzii

La fel ca și arta, industria ospitalității este un spectacol. Localurile de pe piață joacă un rol important în apărarea tradițiilor sau dezvoltarea mentalității oamenilor, iar, cele care reușesc să cunoască succesul cu adevărat înseamnă că pot propune o fereastră spre un univers complet nou care include cele mai interesante lucruri din domeniu și o clientelă care revine și vorbește cu drag de business-ul tău.