5 Previziuni privind modificările comportamentului consumatorilor post Covid-19

Tuesday, 23 February, 2021

Pandemia COVID-19 a creat noi obiceiuri ale consumatorilor, rezultând în afaceri care încearcă să înțeleagă care sunt acestea și să se adapteze noii realități. Iată câteva predicții cu privire la modificările comportamentului consumatorului care trebuie așteptate și la ce să ai grijă când normalitatea revine.
nespro323356_headerimage-960x400

Importanța încrederii și modul în care alimentează schimbările în comportamentul consumatorului 

Tendințele în schimbare ale comportamentului consumatorilor ar putea însemna că stabilirea încrederii cu clienții este mai importantă ca niciodată. Pe măsură ce restricțiile se relaxează, consumatorii vor avea mai puțină încredere.

  • Consumatorii vor examina cu atenție ceea ce mănâncă in locații, mai mult decât înainte;
  • Consumatorii spun că acum este important pentru ei să știe cât de proaspete sunt produsele;
  • Consumatorii spun că transparența ingredientelor are o importanță mai mare;

În special în primele etape ale recuperării, pot fi luate în considerare punctele cheie de mai jos, ca parte din strategia generală de comunicare:

  • Asigurarea aprovizionării sănătoase, igienice și sigure a produselor (în special a celor mai susceptibile la contaminare) sunt aduse în prim plan;
  • Transparența cu privire la ingrediente;
  • Evidențierea calității și a argumentelor care susțin această afirmație;
  • Comunicarea regulată a procedurilor de sănătate și igienă;

În plus, angajamentul etic continuă să fie, de asemenea, un punct cheie pentru consumatorii mai tineri. Pe măsură ce normalitatea revine treptat, atributele mărcii, cum ar fi responsabilitatea privind mediul și spiritul comunității, vor continua să fie un punct cheie.

Localism crescut care modelează comportamentul consumatorului

Schimbările de comportament ale consumatorilor se manifestă și în dorința de a sprijini companiile locale, aspect care a crescut în timpul pandemiei, precum și în profunzimea conexiunii cu comunitatea. Frica influențează deciziile de cumpărare și consumatorii caută să caute bunuri produse la nivel local pe baza familiarității și a percepției că sunt mai sigure.

Odată ce tendința către localism va continua, operatorii ar putea căuta să profite, comunicând clar povestea mărcii lor, apelând la orice mesaje de patrimoniu local și lucrând cu furnizorii la activări comune de proveniență.

Creșterea popularității alimentelor funcționale și a stilurilor de viață cu o alimentație pe bază de plante

Tendințele în schimbare ale comportamentului consumatorilor se poate vedea și în domeniul ospitalității, oamenii acordând o atenție mai mare la ceea ce mănâncă. A existat o cerere în creștere pentru alimente organice și durabile, deoarece COVID-19 crește gradul de conștientizare a relației dintre nutriție și sănătate. Consumatorii privesc mâncarea ca un instrument pentru bunăstarea lor fizică și mentală și sunt mai conștienți de sănătatea lor și cum să o întrețină.

Înainte de pandemia de Coronavirus, stilurile de viață cu o alimentație pe bază de plante reprezentau o alegere atractivă pentru persoanele care doreau să consume mai mulți nutrienți din plante, oferind și o contribuție pozitivă asupra mediului. Obiceiurile consumatorilor se mută acum și mai mult în favoarea acestui mod de viață.

În timp ce va fi necesar un amestec de mâncăruri sănătoase și mai indulgente, pentru a atrage consumatorul conștient de sănătate, locațiile HoReCa ar trebui să ia în considerare opțiunile din meniu, inclusiv numărul de feluri de mâncare pe bază de plante oferite.

Meniuri reproiectate, adaptate la schimbarea comportamentului clienților

Tendințele în schimbare ale comportamentului consumatorilor după Covid-19 înseamnă că restaurantele vor trebui să se adapteze în moduri diferite. Regândirea meniului poate fi o necesitate bazată pe restricții de distanțare socială, deoarece capacitatea redusă, distanța dintre mese și operațiunile din bucătărie sunt afectate de schimbare.

Deservirea va trebui schimbată pentru a minimiza contactul și va trebui să se ia în considerare toate momentele de interacțiune, de la sosire și locuri, până la plată și plecare.

Pe baza cerințelor în schimbare ale consumatorilor, meniurile anterioare pandemiei, pot fi de asemenea, un lucru din trecut, consumatorii având acum nevoi diferite. Este posibil să fie necesară luarea în considerare a unor elemente de meniu pentru "take away" sau "to go", pentru a minimiza contactul cât mai mult posibil.